eQlimaTICs

Observacions sobre l'estat emocional i l'us de les eines de la comunicació i internet

Citation
, XML
Autores

Abstract

En diversos mons i territoris

El clima de desconfiança penetra dia a dia en les families, les organitzacions empresarials , els professionals autonoms i les Organitzacions sense anim de lucre, el 3er sector.

Les observacions efectuades , a traves de Tertulies, enQüentros i programes perl ‘impuls de la comunicació al llarg de l’ultima decada, entre col·lectius diversos: Exercit i Policial Local, perruqueres i directors de zona i ficines en entitats financeres, Casls de Gent Gran, Associacions de Gent Gran, Entitats clturals, Diputacions, Ajuntaments, Patronats de Turisme, Consells Comarcals, Mitjans de Comunicació de proximitat i d’altres,  indiquen la existencia i creixement de un gran Socavon Emocional en les persones.

També mostren la existencia i creixement de un gran Socavon Digital que provoca un gran distanciament entre les diverses generacions i una gran falta de competitivitat amb altres paisos i territoris en una societat global com la que avui estem vivint.

A aquells que administren els territoris, els recursos i les organitzacions els falta “criteri”, tots ells estan en “mans” del col·lectiu de tecnics que actuen dins de un tipus d’organització que ha optat per el negoci mes comode, el lloguer de persones, el denominat Body Shop.

A la vegada , creix cada dia , la funcionalitat de les eines posades a disposició de qualsevol , eines gratuites facils de fer servir , asequibles per a tots , utils i divertides.

Baixa l’empleo o creix el desempleo, el sistema finacer te dificultats per atendre els seus compromissos, per tant no te capacitat de “cedir” financiació als seus cleints habituals.

Persones que volten als 50’s entren de ple en els plans de prejubilació que les fusions i adquisicions de grans companyies ocasionen.

Joves que havien empres “la seva vida” gracies a la burbuja inmobiliaria i al creixements de sectors de poc valor afegit, com ara el Turisme, tornen a “casa dels pares”, deixen deutes impagades i , en moltes ocasions, arroseguen als pares i avis que han actuat com avalistes.

Dones acostumades a “viure soles a casa” la jornada laboral dels seus marits es troben avui invaides per la presencia dels seus marits, desocupats oprejubilats i dels seus fill trencats i desmoralitzats.

La baixada continuada del consum, la ampliació constant de les grans superficies i arees comercials, fan fora del mercat a comerços amb talent i historia en barris i municipis.